Jak wzmocnić odporność na wakacjach?

Jak wzmocnić odporność na wakacjach?

Opublikowano przez admin

W czasie wakacji mamy wreszcie więcej czasu, aby zadbać o swój organizm. Jeśli zmagamy się z jakąś chorobą możemy dostosować miejsce wypoczynku do naszego schorzenia. Na wakacje najczęściej jedziemy nad morze lub w góry. Morski klimat czy górskie tereny z pewnością pomogą wzmocnić kondycję, ale nie tylko. Dokąd najlepiej wyjechać, by poprawić odporność na wakacjach?

Nad morze, by wzmocnić układ oddechowy

Wybierając się do nadmorskich miejscowości możemy liczyć na słońce, plażę, morskie kąpiele i powietrze z jodem. Wiele osób, zwłaszcza często przeziębiających się, z alergiami czy astmą tutaj może wzmocnić układ oddechowy. Wilgotne, czyste powietrze jest bowiem bogate w jod niezbędny do prawidłowego funkcjonowania organizmu. Jego niedobór może powodować niedoczynność ważnego gruczołu – tarczycy. Pobyt nad morzem powinniśmy tak zaplanować, aby nie tylko leżeć godzinami na plaży, ale korzystać z różnych form aktywności fizycznej. Kąpiel w morzu świetnie wpływa na przemianę materii i rzeźbi sylwetkę. Podczas pływania pracują wszystkie partie mięśni. Spacery brzegiem morza doskonale poprawiają krążenie, gdyż piasek świetnie masuje stopy. Nadmorski klimat korzystnie wpływa na schorzenia reumatyczne, poprawia niskie ciśnienie i ogólne samopoczucie. Planując wypoczynek nad morzem warto na niego przeznaczyć minimum 10 dni. Taki czas jest niezbędny, aby odczuć poprawę i wzmocnić układ odpornościowy.

W góry po dobrą kondycję

Powietrze górskie jest ostrzejsze od morskiego. Klimat ten cechują wahania temperatury i nagłe zmiany ciśnienia. Czyste, pozbawione alergenów górskie powietrze pozwoli odetchnąć chorym na astmę oskrzelową i alergikom. Poprawę zdrowia powinni odczuć chorujący na nadczynność tarczycy. Pobyt przyniesie też ulgę tym, którzy mają problemy skórne m.in. AZS (atopowe zapalenie skóry). Wędrówki szlakami górskimi pozwolą na wzmocnienie stawów, mięśni, dotlenienie serca i płuc. Wycieczki po górach pomogą też odprężyć się osobom zestresowanym. Cisza, piękna górska przyroda przyniesie ukojenie i poprawi ogólny stan organizmu. Spacery powinny rozpocząć się od pokonywania małych dystansów i w miarę czasu można je wydłużać. Wytężony wysiłek nie jest wskazany, bo może łatwo osłabić organizm. Najlepiej do nowych warunków adaptować się przez kilka dni.

Odporność z witaminą C

Czasem nie wystarczy tylko zmiana dotychczasowego klimatu czy ruch na świeżym powietrzu, aby wzmocnić układ immunologiczny. Organizm prawidłowo funkcjonuje wtedy, gdy nie brak mu witamin. Przy ich niedoborze jest bardziej podatny na wszelkie przeziębienia i stany zapalne. Nawet odpowiednio zbilansowana dieta może ich nie dostarczyć. Odporność tracimy zwłaszcza z powodu niedoboru witaminy C. Zapotrzebowanie na nią wzrasta szczególnie w okresie infekcji, dlatego nie wystarcza przyjmowanie wyłącznie z pożywieniem. Dobrze jest uzupełnić ją dostępnymi suplementami diety. Kwas L-askorbinowy (witamina C) pomoże szybciej uporać się z przeziębieniami, katarami i kaszlem. W stanach obniżonej odporności znaczną poprawę przyniesie czystek wzbogacony o witaminę C. Czystek od dawna został okrzyknięty znakomitym środkiem na wszelkie dolegliwości.

Źródło: Czystek, https://www.galeriaherbat.pl/czystek.html